A+ | A- | Reset

ΙΡΑ Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα-Αλβανία 2007-2013»


Το ΙΡΑ Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα-Αλβανία» κινήθηκε και αυτό με την ίδια λογική και απέστειλε στις ελληνικές Περιφέρειες και την αλβανική Εθνική Αρχή, που συντόνισε την διαβούλευση στην αλβανική πλευρά με ερωτηματολόγιο σχετικό με τις στρατηγικές προτεραιότητες των επιλέξιμων περιοχών. Βάσει των απαντήσεων που συλλέχθηκαν από τις Περιφέρειες, πραγματοποιήθηκαν τρεις τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή εκπροσώπων των περιφερειών. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 24/05/2012, η δεύτερη στην Καστοριά στις 12/06/2012 και η τρίτη στα Ιωάννινα στις 10/07/2012, όπου και  συζητήθηκαν διεξοδικά όλες οι προτεινόμενες παρεμβάσεις των ελληνικών επιλέξιμων περιοχών και αποφασίστηκε ότι για την ελληνική πλευρά οι θεματικοί  τομείς για παρεμβάσεις στρατηγικού χαρακτήρα είναι οι εξής: 

  1. 1.Επιχειρηματικότητα και ενίσχυση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
  2. 2.Τουριστικές διαδρομές (Θρησκευτικός τουρισμός-Αγροτικά προϊόντα-Τοπικά προϊόντα)
  3. 3.Περιβάλλον: Χερσαίο και θαλάσσιο
  4. 4.Υποδομές- Μικρές παρεμβάσεις προσβασιμότητας

 

Οι Περιφέρειες συνεχίζουν τη διαβούλευσή τους για περαιτέρω εξειδίκευση των δράσεων, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονη επικοινωνία με την αλβανική πλευρά, η οποία συμφωνεί με τους προτεινόμενους θεματικούς τομείς και αναμένει την περαιτέρω εξειδίκευσή τους, όπως θα προκύψει από τον διάλογο μεταξύ των επιλέξιμων Περιφερειών εκατέρωθεν των δυο πλευρών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ενεργειών, η αναλυτική συγγραφή υποχρεώσεων για την Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων, ενδεικτικού προϋπολογισμού 6 εκ. ευρώ με όλα τα απαραίτητα έγγραφα αναφοράς θα έχει ολοκληρωθεί από την ΕΥΔ έως τις 05/12, οπότε και θα παρουσιαστεί και αναμένεται να εγκριθεί στην προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Προγράμματος (η συνεδρίαση προγραμματίζεται να γίνει στις 05/12/12 στην Αλβανία). Η Πρόσκληση υποβολής προτάσεων Στρατηγικών Έργων θα δοθεί στη δημοσιότητα  αμέσως μετά την έγκριση της από την Επιτροπή Παρακολούθησης.